Sunday, March 26, 2006

We worden nog eens modern


Opmaak advertenties HDC Media naar India

Telegraaf-dochter HDC Media laat de advertentiepagina's van haar regionale dagbladen binnenkort in India opmaken.
Dat meldt Het Financieele Dagblad. Op termijn gaat de Telegraaf Media Groep deze dienst mogelijk ook gaan aanbieden aan andere dagbladen in Europa, zegt HDC Mediadirecteur Tim Klein.
Zijn bedrijf staat op punt een joint venture te sluiten met het Indiase bedrijf Nintec en met Luminus, een Nederlands reclamebureau dat optreedt als tussenpersoon. Vanaf september zullen de advertentiepagina's van HDC-kranten zoals het Haarlems Dagblad en de Gooi- en Eemlander opgemaakt worden bij Nintec in Ahmadabad, hoofdstad van de deelstaat Gujarat.
Uitbesteding betekent verlies aan werkgelegenheid in Nederland. De concurrentie van goed opgeleide Indiƫrs treft voornamelijk kleine bedrijven, vaak freelancers en zzp'ers. De krantenuitgever bespaart in de startfase een kwart, en later ruim de helft aan kosten.
Klein benadrukt dat het niet gaat om redactionele pagina's, maar om advertentieopmaak die nu al buiten HDC plaatsheeft.

2 comments:

Nicole said...

are U in media???
zodra ik erachter ben hoe ik moet linken op mijn log zet ik marchien en jou erop!\
hg
n

Jonker said...

jazekers... ik mail je zo wel even de code van de links naar de blogs van marcy en van mij ... appeltje eitje :-)