Wednesday, August 9, 2006

Jawel: 100 keer Jonker in Blogvorm

Het is zover: ik heb de honderd volgemaakt. Mijn twijfel hoe het zou gaan bij de start was ongegrond. Bloggen is een bescheiden deel van mijn leven geworden ik ik ga er gewoon mee door. Vandaag een stukkie over een van mijn All Time Favorites ...... Duran Duran. Naast in IRL cool, gaan ze nu ook voor een sterrentatus online ....

Duran Duran stapt in virtuele wereld (Nu.nl)

Uitgegeven: 9 augustus 2006 10:52 Laatst gewijzigd: 9 augustus 2006 12:23 LONDEN - De Britse rockband Duran Duran heeft een eigen virtueel eiland gemaakt in het internetspel, Second Life. De band gaat daar eveneens concerten geven, staat te lezen op de internetpagina van Duran Duran.
Second Life is een virtuele wereld op internet. Iedereen kan zijn eigen karakter - avatar - maken en een leven beginnen in de 3-D wereld. Bijna 400.000 mensen wereldwijd hebben op Second Life een 'tweede leven'. Simon Le Bon en deandere Duran Duran-leden krijgen ook allemaal een eigen avatar.
Toetsenist Nick Rhodes is zeer te spreken over het project. "We zijn verheugd dat we de eerste band zijn in Second Life. We zijn momenteel aan het oefenen voor het eerste 3-D concert, dat ergens de komende maanden gaat plaatsvinden", aldus Rhodes op de internetpagina van de band.
Album
Duran Duran is bekend van nummers als Save a Prayer, Ordinary World, Wild Boys en A view to Kill. De band, die vorig jaar voor het eerst in achttien jaar weer een optreden gaf in Nederland, werkt momenteel aan een nieuw album.

No comments: