Tuesday, June 19, 2007

Gute Nacht

Lieve Jeanne,

Vandaag was een mooie dag, jouw dag. Een moeilijke, treurige, harde, maar mooie dag. We hebben jou met z’n allen vaarwel gezegd. Vergeten zullen wij je nooit.

Abrupt verstoorde jouw dood ons leven. Een week geleden pas hoorde ik het, en sta nog steeds te trillen.

Vanmorgen sta ik vroeg op, en trotseer de file op de A4. Jullie komen aangereden. Jouw Mama stapt uit en loopt met je grote zus aan de hand op ons af. Papa pakt het kistje uit de auto en draagt je naar binnen. Dat beeld zal ik nooit vergeten, het gaat door merg en been.

Jouw foto raakt me tot in het diepste van mijn wezen. Hoe kan zo’n mooi mensje ons ontnomen worden? Het immens gevoel van onrecht... Wij stromen de familiekamer binnen en dan komen de echte tranen pas. We huilen om het verlies van jou, ons nichtje. Nooit zal je me Oom W kunnen noemen, en ik zal geen kans krijgen met je naar Artis te gaan, of alles te doen wat thuis niet mag. Ik zal dat missen, ik zal jou missen.

Mijn oudste zus raakt de kern en hoopt dat je bij mijn Mama bent, en onze Opa’s en Oma’s. Jullie weten – ik geloof er niet in, maar ik hoop dat het toch waar is.

Bij het wegrijden klinkt opeens Anouk uit de radio, en het moment en de tekst is zo treffend. Het liedje heet One Word. Het zal me voor altijd herinneren aan deze prachtige, vreselijke dag in juni.

Ik denk aan je. Gute Nacht, Jeanne

Liefs,

je oom JW

4 comments:

Mieterse Marcy said...

Mooie woorden! kus M

Anonymous said...

lieve jw! het leven is even stil ineens....
miss n

B@rriere said...

Ik laat even een traan gaan...

En geef je een virtuele HUG...

B

Anonymous said...

;-(