Sunday, June 14, 2009

Dag Bobby


Het was een apart, vreemd maar indrukwekkend stukje televisie op AT5. Bobby Haarms is niet meer. Woonde bij Ajax, was Ajax. "Als zijn bloed zou worden afgenomen, zou het rood/wit zijn, beweerde iemand.

Kees Prins zong hem toe in wat zo'n beetje het tweede Ajax clublied is geworden, ook al was het ooit bedoeld als persiflage op de gekke voetbalwereld. Tekst is van Prins, en het werd ooit als eerste uitgezonden bij Jiskefet:

Dit is mijn club, mijn ideaal
dit is de mooiste club van allemaal
hier ligt mijn hart
mijn vreugde, mijn verdriet
het kan dooien, het kan vriezen
we kunnen winnen of verliezen
maar een betere club als deze is er niet


Hij was een brombeer. De Goede Beul. Vandaag kreeg hij een passend afscheid op De Toekomst. Met een kist in rood en wit werd Bob toegesproken door Jan en alleman. Louis was er, de broertjes de Boer, Jonk, Kluivert, Don Leo, Jan Mulder en Bergkamp. Jari Litmanen was zichtbaar geƫmotioneerd en Danny Blind mocht de nieuwe Bob Haarms Tribune onthullen.

De voormalig speler, trainer, hersteltrainer, materiaalman en icoon van AFCA heeft het verdiend. De F-side zong hem toe, terwijl de lijkwagen langs het supportershome de Arena verliet. Voor de laatste keer: "Bobby Haarms, wie kent hem niet, Bobby Haarms, Bobby Haarms is een echte Ajacied!"

No comments: