Sunday, August 12, 2007

Cars (1)


Mijn automobiele historie begon al heel lang terug. De eerste auto die ik mij kan herinneren was een Ford, in Engeland. De mode in die tijd was een stalen koets met een plastic dak. Dat zag eruit zoals op de foto hiernaast. Wij hadden geloof ik een wagon.

Eenmaal terug in Nederland begon een lange rij Peugeots. Sinds die tijd werd ik me bewuster van de magie van auto's en ben sindsdien dan ook een beetje autogek. Kan je de raarste details vertellen over wagens waar ik nog nooit in gezeten heb ;-)

Die eerste Peus was volgens mij een 504 familiale, en we kregen er uiteindelijk drie opeenvolgend op de oprit in Reeuwijk en daarna Aartswoud te staan. De kleuren waren zilver, goud (!) en groen. Met de groene hebben we een mooie reis naar Italiƫ genaakt, met een voor de gelegenheid groen geverfde vouwwagen erachter.



Hij had drie banken, dus als je acherin zat, was je (meestal) buiten bereik van boze ouders hahaha. Voor mijn gevoel was het een soort rijdend kasteel, maar als je er nu eentje ziet, is is veel kleiner. We zijn echt verwend met al die grote bakken tegenwoordig!

1 comment:

Anonymous said...

Ach de jeugdherinneringen