Saturday, May 16, 2009

Jonker's Amsterdam #6: Fietsen

Amsterdam bestaat natuurlijk voor een groot deel uit wegen die veel sneller en met immens veel minder ergernis te doorkruisen zijn per fiets. De fiets is dan ook al eeuwen het favoriete vervoermiddel van ons hoofdstedelingen.

Er schijnen er volgens de gemeente meer dan een half miljoen te zijn. Geloof ik eigenlijk wel, ik heb er ook al twee :-) Kan je nagaan wat er gebeurd met families met meerdere kinderen. Of al die wrakken trouwens meegeteld worden, weet ik niet :-)

Sommige mooier dan anderen. Hele, halve, kapotte en snelle: ze zijn er in alle soorten, maten en kleuren. Ik heb er een aantal voor mijn lens gekregen. Geniet u mee? .... To be continued. Want bruggen, grachten, scooters, trams, grachtenpanden en zo nog wel het een en andere verdienen ook een eigen blog. Nog suggesties, anyone?






1 comment:

Anonymous said...

I should notify my pal about this.