Tuesday, December 4, 2007

Retrospectief (1)

Jonker zit achter zijn pc en bladert gedachteloos door zijn agenda, nu de vulling van 2008 er in zit en ik klaarblijkelijk klaar ben voor 2008. Maar nee, schijn bedriegt. Er is nogal het een en ander gebeurd dit jaar, wat ik even met mijn lezers wil delen. Het jaar 2007 in retrospectief.

Januari

Nieuwjaar vierde ik in Leiden met mijn oudste zus, haar man en die twee kleine blonde donders. Relaxed, prettig dronken en met veel champagne en lachende nichtjes. Een lekker begin. Op 4 januari staat er echter een kleine aantekening in de marge van mijn Succes Agenda: Tante J. chemokuur. Tsja, als ik dit schrijf zijn we bijna een jaar na De Diagnose en J. is er nog. Wel een heftig begin van een moeilijk jaar...
Op 9 januari dragen we Ome Cor ten grave, de trotse eigenaar van paard Pardon en kennis van vele jaren terug. Een mooi mens, verzetsstrijder, paardenman, autogek, motormuis en goede vriend van onze familie is niet meer. Dag Emo Roc.
De naam L. duikt op in mijn agenda. Anderhalve week geleden zet zij er met rode stift een kruisje bij: "4 fout". Geen zz, maar ss, en niet ie maar y. Alle Sudoku fans kunnen het nu wel aan elkaar plakken denk ik :-)
Beschuldigend staart de mededeling dat ik haar eens moet bellen me maanden aan, automatisch doorgeplaatst naar de volgende week als ik het weer niet geregeld heb. Ja, ik ben een georganiseerd mens :-). Wordt vervolgd!
Eens in de twee weken ga ik samen met collega J. naar cursus, HBO Product Management. Biedt een theoretisch kader, inspireert en brengt nieuwe kennis. De grijze cellen weer aan het werk, heerlijk.

Februari

... start rustig met een bezoek aan honk van zus H., te Utrecht. Klein, maar fijn. Op het werk testen we sms diensten en nemen afscheid van Judith. In het weekend kijken bij het nieuwe huis van KMFAF in Hoorn, echt groot! Met een camera in de hand en champagne in de ander vier ik het presenteren van het derde boek van Jurgen Smit. Leuk om eens mee te maken!
Haar Naam weet ik inmiddels beter te spellen, 2 fout tekent ze met lieve meisjesletters op 17 februari. Om moed bijeen te rapen stuur ik richting Zandvoort, maar de wind leegt mijn hoofd niet. Ik durf haar niet te bellen, belachelijk.
Met Daaf naar Ajax, helaas is Werder een maatje te groot. Maar Ajax blijft de "goeiste" haha.
Om aan te geven dat ik nu echt een grote jongen ben, verwen ik mezelf met een nieuw bed van favo shop IKEA. Goeie investering gebleken ;-) Niet alleen een grote jongen, maar ook een beetje een oud lijk zolangzamerhand. Ik glij uit op het parkeerterrein op een ijsplas (kan dat wel?) en bezeer een spier. Twee weken fysio.... Met xI en Marcy bespreek ik in Cafe Oslo hoe verder te gaan met daten via Relatieplanet. Best een leuk blond meisje gezien, maar het zet niet door. Volgende patiƫnt.

Maart

Ondertussen solliciteer ik me gek, maar tref niet wat ik wil. Ik blijf bij HDC Media. Met de Zomerclan vieren we lente in het Vondelpark. Heerlijk. Ik hou van Amsterdam, en dit soort dagen laat die liefde groeien. Ik richt me qua werk steeds meer op beurzen en dat zal dan ook mijn nieuwe functie worden. Maar daarover straks meer.
Al jaren staan zondagen in het teken van Het Nationale Ballet. Ik blijf het prachtig vinden en deze traditie zetten we ook in 2008 weer voort.

No comments: