Tuesday, December 4, 2007

Retrospectief (3)

Juli

Ik pas op Claire en Ies en we hebben dolle pret in de speeltuin en achter Dic's pc. Als bedankje nemen ze me weer mee naar Leiden Culinair, waar we absurd veel champagne nuttigen in de brandende zon. Hmmmmm ... not bad at all.
De zon verdwijnt als Papa met enige spoed geopereerd moet worden in het AvL. Hij komt er goed uit, maar we schrikken allemaal behoorlijk. J. vecht ondertussen hard tegen de gevolgen van chemobehandelingen. Onmenselijke ellende is het, maar wat kan je anders dan proberen. Kanker is kut.
Ik zie na jaren Dagmar weer eens, high school sweetheart. Ze gaat trouwen :-) Gelukkig kan ik die dag nog naar Harry Potter film 5 om bij te komen van de schrik, en bezoek ik Harry en AJ om te vieren dat Rutger er is. Welkom!
Aeneas en het corps vieren een geweldig Lustrum in Amsterdam. Vrienden voor het leven en een hele mooie dag.
Maandag 24 juli is mijn enige ziekdag tot nu toe. Wel ben ik al het hele jaar moe, hoest ik soms dagen achtereen en voel ik me niet top. Leeftijd of toch gewoon hard gewerkt dit jaar?!?

Augustus

Met taart onder de arm ga ik vandaag voor het eerst een trap hoger dan voorheen: mijn eerste dag bij Business Development. Een nieuwe plek, oude en nieuwe collega's en nieuwe inspiratie. Goeie keuze! Wel merk ik dat mijn keuze om mijn werk voor mijn oude baan langzaam af te bouwen een verkeerde was. Ik zit dagelijks in een geweldige spagaat en wil alles goed doen. Maar ik kan maar op één plek tegelijk zijn...
De Lappendag in Hoorn is mijn jaarlijkse koopmansfeestje. Vroeg op, maar de pret is er niet minder om. Schuilt er dan toch een verkoper in mij? Beide Danish Connections zijn even terug in NL, dus we eten gezellig samen en praten bij. Wanneer kom je nou eens langs Jonker?
Jules wordt 1 en krijgt heel veel cadeaux. Tijd voor vakantie. Met de Zomerclan naar Vaison la Romaine, eerst nog naar Freeke & Meinard en later naar J & F in Roussillon. Het zijn heerlijke weken met een indrukwekkende afsluiting bij mijn tante met kanker. Rare benaming, maar het vormt uiteraard wel het belangrijkste gespreksonderwerp die week. Een plek met historie, ik kom er zo graag. Maar of we er ooit nog samen zullen zijn?...

September

De ellende stopt niet. Ik ga eerder terug naar Nederland voor de begrafenis van Melchior. Met zijn paarden om zich heen brengen wij hem naar zijn laatste rustplaats. Verdrietig, maar wel met een dikke borrel erachteraan, zoals hij gewild zou hebben. En Pa ligt weer in het ziekenhuis... Een echt Annus Horribilis. Ik drink het weg met een borreltje of wat in Wildschut.
We organiseren een Open Dag op de krant in Alkmaar, geslaagd maar een godkolere hoop werk. Eerste test doorstaan, Beurzen & Evenementen gaat doooor. Kwartaal drie is voorbij...

No comments: