Tuesday, December 4, 2007

Retrospectief (4)

Oktober

De zon die zo lang wegbleef schijnt weer op mijn bolletje. Eind september krijg ik de foto's van L. te zien die mijn vader (Linda de Mol substituut matchmaker) nam bij haar laatste bezoek. Ik zweer het u, beste lezer, die foto maakte al heel wat indruk. Ik wil haar ontmoeten en stuur een kaartje. Niet gevonden, weggegooid met de reclame. Ik koop een enveloppe met de afmeting van een zwembad en waag een tweede poging. Beet? Nee, ze is een beetje verlegen. Lot belt me als ze weer eens bij Pa en Marian is. Ik stap in de auto en scheur in 22 minuten van Amsterdam naar Loosdrecht :-) We maken kennis en ze belt me zowaar voor een date. Aantekening op 5 oktober: "Je was 20 minuten te laat". Ze moet er gelukkig om lachen en vanaf minuut 1 loopt het lekker en we worden een uur na sluitingstijd uit het café gezet. Een braaf zoentje als afscheid en wonder boven wonder raken we allebei geen bomen op weg naar huis. Twee liter wijn past niet bij autorijden.
Pa wordt 67 en viert dat met alle kids in Loosdrecht. De zon schijnt uitbundig. En we genieten van de nichtjes die de speeltuin onveilig maken. En ik? Ik denk alleen maar aan Haar. Na een eeuwigheid (12 dagen) zie ik L. weer, dit keer in Amsterdam. We houden het bij een kroeg op het Max Euweplein, en weer als laatste naar buiten. We kijken steeds gelukkiger en als ze zegt: "niet weglopen hoor", weet ik dat het goed zit. Wow, ik ben verliefd, en zij ook!! Onze afspraken volgen elkaar nu snel op en KPN verdient goed aan SMS verkeer en gebel. Wat een heerlijk gevoel. Jonker is gelukkig.

November

Op de bank bij haar, loom hangen en genieten van elkaars gezelschap. De dagen glijden voorbij. We vieren Helen's verjaardag met z'n allen en ik stel Haar voor aan mijn zussen.
Ik ga naar Tarzan in Scheveningen en op het werk is het ook slingeren van klus naar klus. Grote belangen, veel geld binnenhalen en jarig zijn. Bij L. op de bank en ik mag zeggen wat ik wil eten :-) ... Chinees!
Met een vette griep in haar systeem zie ik haar een aantal dagen niet, en dat duurt erg lang kan ik u vertellen! Ook voor mij wordt een feestje georganiseerd bij mijn afscheid van de Makelaars Accountgroep. Goed!
Inmiddels ben ik enigszins gewend aan het feit dat ik een vriendin heb, en bij haar went het geloof ik ook wel ;-)

December

Inmiddels is december aangebroken en ligt ze weer op bed, die griep is nooit echt goed genezen kennelijk. Met een lege agenda vanavond en net geknipt haar heb ik dus alle tijd om dit alles aan het "papier" toe te vertrouwen. Een bewogen jaar, dat nog niet eens over is. Ik hoop dat de goede zaken, die begonnen met de komst van Miss L. nog even mijn humeur mogen bepalen, en dat we 2007 gelukkig mogen afsluiten. Ik ga u op de hoogte houden. En u bent het gewend, een vraag aan het einde. Hoe was uw 2007 tot nu toe? De comments wachten geduldig op uw zieleroerselen ....

3 comments:

Mieterse Marcy said...

Annus Horribilus en toch ook een toppertje lijk me.

xxx M

Mieterse Marcy said...

Was je slot remark een openbare hint naar mijn 2007 Quarterly?

xxx M

De Sain-Groen said...

Wauw, al eens aan een roman gedacht? xi