Thursday, April 23, 2009

This is my song - 1

Vandaag is Jonker relaxed. Een gelukzalig gevoel. Alles in de wereld waar ik ook maar een beetje invloed op heb is min of meer OK. U kent me: voor mij is er geen God, geen Almachtige, Vader of Allah. Toch is de titel van Leonard Cohen's Hallelujah me uit uit het hart gegrepen, als dank voor een prettige status quo. Tevreden met het nu, met vandaag, roep ik via vertolker Jeff Buckley iets Hogers aan en betuig dank via de muziek. Luister mee en geniet.



Denkend aan een mooie setting voor dit meesterstukje, stel ik me voor dat ik op een nog warmere zomerdag bij het vallen van de duisternis op mijn balkon de afgelopen tijd evalueer met dit op de achtergrond. Of bijvoorbeeld het evenzo schitterende Derde Helmersstraat van Acda & de Munnik. Een glas wijn erbij en de afstandsbediening binnen handbereik. Jonker is at peace vandaag.

No comments: