Saturday, July 24, 2010

Bordeaux

Ik slaap lekker uit, het is ten slotte vakantie. Onderweg naar Bordeaux stop ik in Benet voor essence en boodschappen. Dit keer bij een Intermarché, terwijl ik gisteren ook al de geneugten mocht proeven van een Super U bij Erquy. Wat een fijne winkels.
Het is nog steeds erg warm, de meter staat op 35 graden Celsius. Bij aankomst in Bordeaux vallen de mussen van het dak. De stad is druk, met een leuke winkelpromenade met hele dure en heel goedkope winkels.
Bij de FNAC (een soort Bijenkorf) koop ik de Franse versie (het origineel dus haha) van het album van Asterix wat me tot deze reis bracht: Le Tour de Gaulle d'Asterix. Voor 9 euro 20. Uiteraard neem ik ook wat wijn mee. Maar ja, dat drink ik zo vaak, dat nauwelijks speciaal ;-).
Op het terras van het hippe Café des Arts blaas ik even uit, alvorens op weg te gaan naar Agen. De "P ' Victor Hugo heeft netjes op mijn auto gepast, het is alleen wel 100 graden binnen. Ramen open en gassen! Onderweg stop ik voor een heerlijke portie jambon fumée en met een volle buik stuur ik weer verder. Obelix zou tevreden zijn, al was het dan geen everzwijn.
Ik ben pas laat in Agen, dus die gedroogde pruimen halen we morgen wel. Relaxen!

No comments: