Saturday, July 24, 2010

Lyon

Toulouse - Lyon is best een stukkie en het is nog altijd tropisch warm. Kilometer na kilometer eet ik er weer eentje af van het totaal en kom steeds dichterbij. De files zijn legio, want een deel van de Fransen gaat oost- en of zuidwaarts, op weg naar hun vakantiebestemming. Na Avignon wordt het beter, en noordwaarts geen files meer. Avignon slaan we over, daar ben ik al vaker geweest, da's weer voor een andere keer. Dertig kilometer voor Lyon stap ik mijn hotel binnen, een prettige Mercure met een airco die op standje ijsblokje kan. Heerlijk.
Ik ga eten in Viennes, waar een jazzfestival is en eet gezellig op straat: mosselen. Mijn keuze voor de wijn valt op een Viognier, een van mijn favorieten, ook nu weer niet teleurstellend en een goeie combinatie met de mosselen.
Morgen rij ik naar mijn oom en tante voor het voetbal en bijpraten. Duitsland wordt derde en dus ZIJN WIJ BETER. De uitslag van NL - E maakt eigenlijk al niet meer uit, maar winnen doen we toch liever.

Lyon zelf is zo'n stad waar je alleen maar langs stuurt, maar nu stap ik uit en tref een mooie stad aan. Oud en nieuw gecombineerd, een prachtig park. Maar niet al te lang dralen, want de finale wacht. Op weg naar Sagy!


No comments: