Saturday, July 24, 2010

Vakantie met Asterix


Tsja, voor het mooie weer hoef je niet weg uit Holland deze zomer. Toch had ik me al lang geleden voorgenomen naar het Zuiden te trekken, op weg naar nieuwe horizonten. Gewoon in de auto stappen, richting Zuiden. Hotelletje per dag uitzoeken. Nu nog een thema.
Enige tijd geleden herlas ik Asterix en de Ronde van Gallia, en het viel me op dat er zoveel steden instonden waar je normaal alleen doorheen rijdt, of langs, op weg naar verdere bestemmingen. Want bent u ooit langer in Lyon geweest dan de tijd die het neemt om de file bij de tunnel door te komen? Er is nu trouwens een nieuwe omweg ;-) ... Dus volg ik het spoor van Asterix en Obelix en maak een rondje Frankrijk, de Tour de France achterna, op zoek naar nieuwe, leuke en onbekende plekken. Een verslag in foto's en woorden volgt hierna.

No comments: