Saturday, July 24, 2010

Erquy


Vandaag de hele dag R.N., het echte sturen. Mijn Citroen is ervoor gemaakt en voelt zich thuis op de slingerende wegen, rotondes en driebaans wisselstroken. Het landschap is schitterend en ook de vorige keer dit ik in deze buurt was (St. Nazaire enzo) was ik al onder de indruk. De veertiende Juli met champagne op het strand, fijn gezelschap en Kolonisten spelen. Fijn. We rijden Bretagne in, op weg naar Erquy. Daar is immers volgens enkele historici de plek waarop het dorp van de Galliërs gebaseerd is! Er is echter weinig te zien van Asterix en de zijnen, want het copyright is in handen van het park bij Parijs ..... jammer. Wel is het er heel mooi en bijzonder warm. Ik neem een duik in zee en droog af in het zonnetje. Ik wandel rond en neem wat kiekjes. Dan de auto in, want het is nog meer dan 200 kilometer naar Nantes ;-) . Later op de dag blijkt dat Spanje onze tegenstander wordt in de finale van het WK voetbal.

No comments: