Monday, December 29, 2008

Retrospectief 2008 - 2

April - " Some travelling "

Aan de samenwerking met Henny kwam dus al eerder een einde, maar begin april bezegelen we het succes ervan met een borrel. Mijn advocate begint het wapengekletter met HDC ... en ik ga op reis naar Denemarken met Marcy. Ook bezoek ik nog even K & C in Hillerod, fijn om te zien waar ze uithangen. De Bamboeseur gaat dicht: een gek idee dat 'onze' kroeg er niet meer is. Ik krijg steeds meer zicht op een nieuwe baan en vier uitgebreid dat mijn nichtjes 5 jaar worden. En al heel groot! Einde van de maand vertrek ik met Frans naar Roussillon, voor een heerlijke vakantie met veel zon, goede gesprekken en wijn vooral.

Mei - " Proefrit voor een nieuw leven "

Terug in Nederland verjaart Hannah. Feestje! Ik bezoek de tijdelijke locatie van het Stedelijk (SMCS) voor de overzichtstentoonstelling van Magnum. Mooie en vaak beeldbepalende opnames van topfotografen. Tussen allerlei proefritten door met mogelijke leasebakken bezoek ik verschillende zaken met TM, op zoek naar nieuwe eettafelstoelen :-) Het feest kan niet op: eerst met Theo en Annemieke naar Toomler en ook Bets' 40ste gaat niet ongemerkt voorbij. Heerlijk eten en drinken In den Doofpot in Leiden. Als je nog eens lekker uit eten wilt ...

Ik kom eerst eruit met HDC en daarna met Kluwer en vier dat met wijninkoop bij Ockhuysen! Met ex-collega Jan zien we topacts op jazzgebied bij The Hague Jazz. Volgend jaar weer!

Juni - " New beginnings "

Eruit bij HDC, erin bij Kluwer. Ik begin daar aan een stevige klus op opleidingsgebied met de opzet van een Academy. Uitdaging, zo heet dat. Ik stort me er met veel plezier op en rij elke dag heen en weer naar Alphen aan den Rijn en vele andere plekken in Holland. Oranje begint sterk aan het EK en oogst alom bewondering, mooi voetbal!

De cultuur komt aan bod met een bezoek aan Utrecht voor de cd presentatie van Lieve. Even een moeilijk momentje als ze een aria zingt die ook deel uitmaakt van mijn moeders crematie acht jaren terug... Gelukkig hebben we meer te vieren: Deenie en Knook zijn jarig: Knookie wordt zelfs veertig en viert dat - terecht - uitbundig. Een mooie dag.

No comments: