Saturday, December 13, 2008

Retrospectief 2008 - 1

Met nog iets meer dan twee weken te gaan, is het weer tijd voor mijn terugblik. Wow, wat was het weer een boeiend en soms vermoeiend jaar! Per maand zal ik je meeslepen in dat wat in de wandelgangen mijn leven heet, maar soms meer op een soort achtbaan lijkt. Maar dan eentje met gebrekkig onderhoud: dan weer supersnel, dan weer een tijdje in de reparatie. Lees mee en beleef 2008 nog een keertje aan de hand van Jonker´s route.

Januari - " The End (of lots of things) "

Eind 2008 staat in het teken van het overlijden van mijn lieve tante Jet. De kerst gaat een beetje aan me voorbij en ook op relatiegebied rommelt het. Ik vier de overgang naar 2009 bij Bets en Dic in Leiden en we maken er een goed feest van met veel champagne. En starten met een schone lei. Omdat L. weet-ik-veel-waar is, ga ik met Helen en Lot naar de film, een verlaat verjaardagscadeau. Heel gezellig en ik heb een leuke avond met zus Vijf en Zes :-)
Halverwege de maand organiseer ik met mijn collega's van New Business het Noordhollands Dagblad Sportgala, gepresenteerd door charmeur Tom Egbers. Een briljante avond, we halen veel geld op voor de Bas van de Goor Foundation en zien veel beroemde sporters. Ook komt er een einde aan de Makelaars Accountgroep en drink ik samen met Theo en Henny mijn teleurstelling weg. Het was toch ons kindje... en vijf jaar van mijn leven.
Als ik een behoorlijk virus probeer te verslaan, laat L. zich van haar goede kant zien. Komt sinaasappelen brengen en is lief voor me.
Dan is er een ondanks alles onverwacht bericht: de afdeling NB gaat stoppen. Geheel verbaasd sta ik die avond bij Harry en AJ op de stoep en probeer me te beseffen dat ik niet meer naar mijn werk hoef. Ondanks dat het om een reorganisatie gaat, voel ik het als een persoonlijke nederlaag. Vreselijk. Van het ene op het andere moment heb ik niks te doen. Het duurt weken voor ik snap dat ik niet naar Alkmaar hoef, heel raar. Nadat de eerste schok voorbij is, stort ik me op het zoeken van een nieuwe baan.

Februari - " Trouble in Paradise "

Ja, na zijn K*T jaar denk je dat het wel even over is, maar nee. Mijn vader krijgt gelukkig goede uitslagen na een heftige operatie, maar de dag voor Valentijn is het over met haar.... Zij wil vrij en blij, ik een rijtje kids. Onverenigbaar, maar wel jammer. Wat kan ik mens zich klote voelen man....
Gelukkig doe ik ook leuke dingen: pas op Claire en Ies in Leiden en bezoek de premierevoorstellingenreeks van Coppelia van Het Nationale Ballet. Annemieke en Theo vangen me op, hoewel ik niet meer bij HDC hoor. De telefoon begint gelukkig meteen te rinkelen als de recruiters eenmaal weten dat ik ' beschikbaar ' ben. Doet wonderen voor je ego :-)
En eindelijk heb ik tijd om naar HP en Idel in Londen te gaan. Een heerlijk weekend met Old Friends. Vertrouwd, gezellig, fijn. En Qwen lacht naar me en huilt niet 's nachts. Wat een fijn kind!

Maart - " Even een versnelling terug, relax "

Ik solliciteer o.a. bij SBS/NET5, Kluwer en SDU. Volg een cursus Prince II en borrel vooral veel. Gooitske, Marcy en Annemiek zijn gewillige slachtoffers om mee te doen aan mijn " relaxperiode met veel drank" ... :-) Bij Noor en Arjo in Breda zouden we gaan wandelen op de PostPaas bijeenkomst, maar gek genoeg komen we niet verder dan de eerste kroeg. Frans is erbij, en het gaat goed met hem. Bij zijn verdriet is mijn tijdelijke dalletje slechts een onbelangrijk geval.

1 comment:

Anonymous said...

hahaha, groeten van Macry