Tuesday, December 30, 2008

Retrospectief 2008 - 4

Oktober - " Den Haag lunch "

Hiep hoi, Jane is jarig en met HP drink ik de kredietcrisis weg in Proust op de Noordermarkt. Fijn om hem weer te zien, zelfs Londen blijkt geen garantie dat we elkaar veel zien. Gaan we wat aan doen. AENEAS viert 35 jaar gemengd, vreemd feest maar wel heel leuk. Ik lunch met allerlei familie in Den Haag in het centrum van de ministeriële ambtenarij en dat is heel leuk. Gaan we ook meer doen.

Gelukkig krijg ik weer een nieuwe auto, want in de Peugeot rijd ik een nare deuk.... mijn bak is een Citroën C4 en daar ben ik heel blij mee. Frans comfort! Ik drink een biertje of 500 tijdens de Haarlem Reunie van HDC Zuid en ga met Julemans naar Artis. Einde van de maand staat in het teken van vooruitkijken: ik bezoek een pensioenbijeenkomst van Kluwer... bizar! Maar met de veertig jaren naderende geen gek plan. Gotta look forward too.

November - " Sweet 39, going on 40 .... aarrrgggghhhh "

Deze maand sta ik meer in de file dan me lief is, maar gelukkig kunnen we vieren dat Helen in Spanje haar verjaardag viert. Ik doe dat een klein beetje in Amsterdam, volgend jaar moet er een mooie partij komen... the big 40 dude ...! Het weekend erna gaan Noortje, Deenie, Marianne en ik naar de reunie van de OBS in Aartswoud. Veel bekende en heel wat minder bekende gezichten, sommigen heb ik 20 jaar niet meer gezien. Erg leuk!

De Overheidsmanager van het Jaar wordt gekozen en ik ben erbij, in de Ridderzaal. Ook grappig om eens mee te maken. Bij Nel en Sjoerd hebben we een heerlijk feest en eten en vieren we over de klok van twaalf uur heen de verjaardag va Sjoerd. Gefeliciteerd! Als kers op de taart ga ik naar de nieuwe james Bond, Quantum of Solace. Wat mij betreft is de nieuwe Bond geoedgekeurd: koud en niet zo'n grappenmaker meer. Iedereen lijkt te vergeten dat het nog een jonge Bond is, aan het begin van een mooie loopbaan.
De
Met Deen, Daaf en Hannah ga ik naar Landal, Rabbit Hill. Een heerlijk weekendje met schoenzetten en zwemmen met Hannahlief. En dat terwijl zij er de week ervoor ook al waren :-) We wachten in spanning Noortje's bevalling af, en ook Deenie is exspecting!!!

December - " Multiple Emma Jane's "

De laatste maand van het jaar brengt ons een tweede EJ: Noortje en Arjo noemen hun dochter Emma Jane! Iedereen gezond en gelukkig. Rond de Sint ben ik ziek en op het werk treffeb we voorbereidingen voor het nieuwe cursusjaar. Veel vergaderingen ... Ik ga met de Keukens naar Toon en de Chinees als afsluiter van het jaarlijkse volleyballtournooi op mijn Alma Mater het Murmellius Gymnasium. We zijn het beste in de derde helft, dus daar houden we het bij.

Qwen wordt gedoopd in dezelfde kerk als waar Debby promoveerde enkele weken terug, en de boottocht en het eten erna is een feest der herkenning. Inmiddels ken ik veel van de mensen rond Hp en Idel al meer dan twintig jaar.... De dag erna viert Lotje dat ze jarig is en dat hebben we geweten. Wie Lotje niet kent is niks gewend ;-) !! Eerste Kerstdag vier ik in Breda en de tweede is in Loosdrecht met een hele berg mensen. De groep wordt almaar groter.

Deze week heb ik vrij en geniet van even niks hoeven - behalve dit typen dan haha. Vanmiddag naar het Kerstcircus in Carré en morgen Oudjaar in Leiden. Kunnen we doornemen wat we allemaal op Bali gaan doen in juli. Maar dat is pas 2009!

1 comment:

Nicole said...

mocht je tips willen over bali, b en ik zijn er net geweest, echt supertof!