Saturday, July 9, 2011

Lucca


Maandag 27 juni 2011

Gelukkig verschijnt de eigenaresse wel nu en kan ik braaf betalen voor een lekkere nacht in een te kort bed ;-) . Ik wandel 4 uur door Lucca, neem foto’s en geniet van de schoonheid van deze plek. En dan bedoel ik niet alleen de gebouwen hahaha. Heel veel van de stadsmuren is nog intact, en er zijn nu nog weinig toeristen. De lunch is perfect: mozzarella met tomaat en thijm. Niks meer aan doen.
Via mijn iPhone boek ik het volgende hotel iets verderop in Livorno. Een grote onbekend, maar een ideale locatie voor tripjes aan de westelijke kust naar bijvoorbeeld Pisa, Siena of Florence. Uiteindelijk zal ik er vier dagen blijven, en het Hotel Giappone aan de Via Grande wordt mijn thuisbasis in Italiƫ voor de komende tijd.
Ik eet een snelle hap (nee geen Mac!) en lees voor het slapengaan nog even in A year In Tuscany van Frances Mayes, min of meer de inspiratiebron voor deze reis. Ik geniet en besluit: Ti amo Italia!

No comments: