Saturday, July 9, 2011

Vakantie 2011 in Italia en La France


Zaterdag 25 juni 2011

Het is een schamele 12 graden als ik vertrek, maar we zijn op weg naar Italië, dus dat komt goed! Even tanken in Maastricht en het echte werk kan beginnen: Garmin meldt 256 kilometer rechtdoor. Het regent, en de Hermes House Band schalt toepasselijk door de speakers – Vliegtuig naar de zon. Bij Nena en Kim Wilde’s Anyplace anywhere anytime tikken we 160 aan op de Autobahn… heerlijk. Ik sla de gulaschsuppe bij Peppenhofen over en beland in de eerste file…. Wir bauen fűr Sie …. Toch jammer, maar volgend jaar is het hier mooier asfalt dus. Na het horen van Love Boat Theme stuur ik een sms’je naar Petra en Louis of we elkaar nog gaan zien in Genau, waar zij aanmeren met hun cruiseship.
Even voor de Zwisterse grens is het eindelijk droog, en ik rij rond 21.00 uur Italië binnen. Ook hier veel Lavori aan de weg. Als ik in Milaan vlakbij het San Siro mijn hotel bereik, is het half tien. Gelukkig eten de Italianen laat, dus schuif ik aan in een lokale trattoria voor een fijn diner. Het is dan 22 graden!
Ik eet in een soort verbouwde schaatskeet, buiten en van plastic, maar het eten is top. Na een ererondje om het voetbalstadion ga ik tevreden mijn mandje in.

No comments: