Saturday, July 9, 2011

Pisa


Donderdag 30 juni 2011

Ik kies voor Pisa en neem een binnenweggetje erheen. Even een grijze ochtend, maar da’s helemaal niet erg na al de zon van gisteren ;-) … In Pisa is het druk druk druk met toeristen, een hele berg giftshops naast de scheve toren en ja inderdaad, absurde prijzen daar. Ik was hier ooit al eens met mijn ouders en zussen, en vind het nog steeds een prachtig plein. De Dom, de toren en alles eromheen is goed in een dag te bekijken en vlakbij is een nog mooier plein: Piazza dei Cavalleri. Daar staat onder andere een prachtige school met schitterende muurschilderingen.
Op straat aan een koetsjesroute eet ik pecorinokazen met prosciuto, een hele goeie combinatie met een glas wijn. Na een uur of vijf in de hitte stap ik weer op een rij rap terug naar de thuisbasis.
Ik besluit dat ik ook nog naar Frankrijk wil en ga morgen weg uit La Bella Italia. Maar kom zeker snel terug voor een langer bezoek!

No comments: