Saturday, July 9, 2011

Paris


Dinsdag 5 juli 2011

De rit naar Parijs gaat goed en het weer blijft prachtig tot na het avondeten, daarna even een bui. De eerste sinds drie weken geloof ik! Ik hou van deze stad en plan de dag van morgen als sight seeing …. Heerlijk!

Woensdag 6 juli 2011

Het begint goed, meteen in de file op de Boulevard Peripherique. Ik parkeer in een vooraf geboekte garage in het centrum (13de) en stap de metro in. Bij de Tour Eiffel eruit en in de rij aansluiten, want ik wil erop. Niet helemaal naar boven, 2de etage is hoog genoeg. Maar wat een uitzicht, schitterend gewoon. De wachttijd van meer dan een uur meer dan waard! Ik loop door het park ervoor en pak even een concertje mee dat een Amerikaanse band / koor daar geeft in de zon. Mijn SD kaart is vol en ik koop een nieuwe bij een tabac, want de volgende rondvaart staat op stapel: de Seine op.
Ik geniet ook van Frankrijk: daar ik de taal beter beheers gaat communicatie makkelijker dan in het Italiaans. Dat wordt een cursus Italiaans dus dit jaar ;-)
Daarna eet ik aan de Blvd Bosquet en haal de auto uit de garage. Een heerlijke dag in Parijs. J’aime Paris et La France!

No comments: