Saturday, July 9, 2011

Van Livorno naar Lyon


Vrijdag 1 juli 2011

Uitchecken en wegwezen: arriverderci Livorno! Lyon wacht op mij aan de andere kant van de grens. Livorno is zeker een aanrader en ik wil nog eens terug, maar nu en route naar La Douce France. Het tweede deel van deze zuidelijke trip begint. Ze en een half uur auto voor de boeg. De Autostrade gaat om 17 uur over in de Autoroute, maar voor die tijd rij ik nog eens langs al die mooie plekken hier aan de kust waar ik zo van genoten heb. Aan mijn in de Autolavaggio gereinigde autoruit flitsen de namen nog eens voorbij… Livorno, Pisa, Lucca, Milaan. Langs de kust omhoog en dan westelijk via de Frejustunnel… liefst bijna 37 euro aan tol in dat ding! De route is schitterend, zeker aan de Franse kant overweldigt de schoonheid ervan me. Met de single To make you feel my love uit de speakers overvalt de ‘tristesse’ me en baal ik er even van dat ik hier alleen ben. Gelukkig springt de MP3 daarna op Jennifer Lopez’s Let’s get loud en krijg ik mijn smile weer terug.
Bij vertrek vanmorgen was het 27 graden, hier in Frankrijk iets minder maar nog steeds heerlijk. Vlakbij het voetbalstadion (alweer) is mijn hotel: het Stade Gerland ligt er mooi bij voor de start van het seizoen van Olympique Lyon. In de buurt helaas alleen Chinese eethuizen, dus rij ik het centrum in voor lokale heerlijkheden.

No comments: