Saturday, July 9, 2011

Sagy



Zaterdag 2 juli 2011

Na lekker uitslapen bel ik met Freeke en Meinard en spreek af daar vanavond heen te rijden. Maar eerst Lyon verkennen, wederom vanaf een boot. Deze tweede stad van Frankrijk is mooi en schoon. Langs de kade loop ik richting de rondvaartboot, maar kan de juiste plek niet vinden. Ik vraag het een Frans uitziende Koreaanse (…), die een kaart heeft en uitlegt dat ze hier is om haar Frans te verbeteren ;-) Ze lijkt erg op mijn Koreaanse ex Regina uit Chester, en na een leuk gesprek vertrek ik naar de pier. De tocht gaat over zowel Rhone als Saone en is erg leuk. Veel fotootjes gemaakt.
Daarna kar ik in anderhalf uur naar Sagy en Freeke verwelkomt mij hartelijk voor ons bijna traditionele zomerbezoek. Meinard is onderweg met motorvriend Henk naar … ItaliĆ« ;-) . Heerlijk gegeten en bijgepraat over de familie. Nu tukken, morgen zwembad!


Zondag 3 juli 2011

Lekker uitslapen, zwemmetje, ontbijt. Het water is 24 graden. Een luie lunch en lezen in de zon. We doen lekker niks en gaan eten op de “camping” Le Crotenots, in het bezit van een sterrenkok met eten voor een vriendenprijs. We bellen even met Marijke, die inmiddels in Noordwijk herstelt. Gaat goed!
Morgen naar de markt en inkopen doen voor het thuisfront. Espadrilles en notenazijn. Dinsdag ga ik nog naar Parijs, verheug ik me op!

Maandag 4 juli 2011

Na weer uitslapen stappen we in de auto voor een marktbezoek aan Louhans. We werken de bestellijst af en gaan thuis zwemmen. Ik lees verder en koel f met een sprong in het water. Een zomerse BBQ met Griekse salade sluit de dag goed af. Morgen weer en route.

No comments: